
Een online activatie voor het KLM Open
Het KLM Open geeft golfliefhebbers de kans om samen met zeven vrienden een eigen Skybox op het KLM Open te winnen. Ons werd gevraagd hier een ludieke winactie te bedenken voor op Facebook.
Het imago van Bingo staat bijna haaks op het imago van Golf. Dat zorgt voor een leuke en verrassende combinatie. Iedereen kent het, dus meedoen is makkelijk. In twee weken tijd hielden we vier bingotrekkingen. Voorafgaand aan elke trekking kon je via de speciale facebookapplicatie een persoonlijke bingokaart te scoren. Op de dag van de trekking zag je jouw eigen bingokaart terug in de facebookapplicatie en zag je in een video met Joost Luiten of je een volle bingo kaart had.
BUREAU
TMG
MIJN ROL
Concept, Art direction, Gameflow, Design

De Trekking
De trekking werd gedaan door golfpro en KLM Open ambassadeur Joost Luiten. De trekking vond plaatst op de Kennemer Golfclub, tevens de plek waar dit jaar het KLM Open gehouden werd. We hadden een emmer vol speciale bingo-golfballen laten maken. Aan Joost de uitdaging om deze in de cirkel van een bingotarget te slaan. Elke bal die in de cirkel terecht kwam telde mee in de uitslag.
Facebookcontent
Gedurende de hele actieperiode verzorgde we facebookcontent. Zo konden we de deelnemers op een leuke manier op de hoogte houden en bleef Skybox Bingo onder de aandacht.

De Skybox
In de briefing sprak de organisatie van het KLM Open over een ‘VIP-lounge’. Wij hebben daar toen de naam ‘Skybox’ aan gegeven. Dit is conceptueel sterker en past natuurlijk perfect bij titelsponsor KLM. Voorwaarde was wel dat de Skybox boven alles uit zou steken. De bingowinnaars hadden hierdoor het beste uitzicht en werden volledig in de watten gelegd.
