Een online activatie game voor KLM

Voor het maken van een verre reis denken de meeste mensen aan een bestemming in het (verre) oosten. Terwijl KLM naar heel veel magische bestemmingen in regio Centraal- en Zuid-Amerika vliegt. Door de verbazingwekkende flora en fauna, landschappen, bezienswaardigheden en culturen doet deze regio echt niet onder voor andere bestemmingen.

We ontwikkelde een online fotospel waarin we de onbekendere pareltjes van deze bijzondere regio lieten zien. Elke deelnemer kreeg steeds een foto en omschrijving te zien van een opmerkelijk fenomeen of bezienswaardigheid in Latijn-Amerika. Hierbij werd de vraag gesteld: Naar welke bestemming moet je vliegen om dit in het echt te zien? Bij vijf goed beantwoorde opgaven maakte je kans op twee tickets naar een bestemming naar keuze.

Ruim 75.000 deelnemers ontdekten spelenderwijs de bijzondere schoonheid van het continent als ook de bestemmingsdichtheid van KLM. Eenvijfde van de spelers verbleef maar liefst 5 tot 15 minuten op de site.

BUREAU
Kumpany

MIJN ROL
Art direction, Visual design, Interaction design

Heb je deze projecten al bekeken?

KLM Vakantiespel

Activatie, Digital
KLM Vakantiespel

KLM Open 2013

Activatie, Campagne, Digital
KLM Open 2013

KLM Destino Mágico

Activatie, Digital
KLM Destino Mágico

Opzoek naar creatieve versterking?