KLMVS_headerlogo

Een online activatie voor KLM

Voor veel mensen heeft KLM het imago van een dure en zakelijke luchtvaartmaatschappij. KLM wil daarom bij het grote publiek onderstrepen dat KLM ook voor (verre) vakanties een goede keuze is. Daarnaast wil KLM graag mailadressen en vakantievoorkeuren verzamelen, zodat ze nieuwsbrieven kunnen sturen met relevant aanbod. Aan ons werd gevraagd een laagdrempelige online activatie te ontwikkelen, ingestoken vanuit de door DDB bedachte themacampagne (“Naar welke nieuwe herinnering mogen we jou brengen?)

Op klmvakantiespel.nl draait het om jouw vakantiefoto’s van de toekomst, ofwel: jouw nieuwe herinneringen. Door het uploaden van je eigen portretfoto speel je een memoryspel met polaroids uit 2013 met daarop KLM-bestemmingen waarin jouw foto is verwerkt. Alsof het jouw vakantie betreft. Deelnemers van het KLM Vakantiespel kunnen al hun foto’s direct delen via social media en maken elke dag kans op twee vliegtickets naar een ‘nieuwe herinnering’. In media wordt deelname dagelijks aangejaagd met een radiospot, dagwinnaar-advertenties in dagbladen, bannering en een homepage takeover.

BUREAU
TMG

MIJN ROL
Concept, Art direction, Interaction Design, Beeldbewerking, Radioscript

Heb je deze projecten al bekeken?

Fonkelstad

Branding, Campagne, Event, Print
Fonkelstad

Ziggo Ajax Golden Seats

Activatie, Campagne
Ziggo Ajax Golden Seats

KLM Destino Mágico

Activatie, Digital
KLM Destino Mágico