Een nieuwe positionering en campagne voor TAQA Theater de Vest

Theater De Vest heeft als missie inwoners van (regio) Alkmaar te verrassen en te inspireren. Een groot deel van deze brede doelgroep heeft niet het idee dat Theater De Vest iets voor ze is. Ze denken simpelweg niet aan het theater bij het plannen van een avondje uit.

Een avond uit naar het theater kan je echter verrassen en inspireren. Het is een mooie kans om even aan de sleur te ontsnappen. En toch houden veel mensen – al dan niet bewust – vast aan hun eigen routine. Uit zichzelf zullen ze het dus niet snel overwegen. Daarom zullen we een extra motivatie moeten geven.

Of je nu naar de kroeg, een restaurant of het theater gaat, het sociale aspect is wat uitgaan zo leuk maakt. Je gaat ook altijd minstens met z’n tweeën. Er is echter altijd maar één persoon die met het idee komt om samen ergens heen te gaan. De ander daarmee verrassen is leuk. Sterker nog: elkaar verrassen verbindt.

BUREAU
Raadhuis

MIJN ROL
Strategie, Concept, Art direction, Design

De Seizoensbrochure

De seizoensbrochure bevatte dit jaar redactionele pagina’s met verrassende weetjes over Theater De Vest. In de fotografie stond de emotie van de bezoekers centraal. Handsgeschreven tips van medewerkers maakte het magazine persoonlijker.

Content format

Helaas zijn de grote namen vaak zo snel uitverkocht dat je geen kaarten meer kunt krijgen. Daar tegenover staan de iets onbekendere artiesten vaak voor een half lege zaal staan. Om dit laatste tegen te gaan bedachten we vanuit het verrast-concept de ‘verrassende combinatie’. In dit format vertelt een bekende artiest over een onbekendere artiest waar hij zelf fan van is. Zo vind je inspiratie voor je volgend theaterbezoek.

Heb je deze projecten al bekeken?

Fietsen Opruiming

Campagne, Print
Fietsen Opruiming

KLM Open 2013

Activatie, Campagne, Digital
KLM Open 2013

Het Herenhuys

Branding, Campagne
Het Herenhuys

Opzoek naar creatieve versterking?